Overslaan en naar de inhoud gaan

Online vraagt om respect

Online reclame is goed voor adverteerder én consument. Maar dan moeten adverteerders consumenten wel met respect behandelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet is een paradijs voor adverteerders: bij geen enkel ander medium kan het gedrag van de klant zo goed worden gevolgd. Cookies bijvoorbeeld maken het mogelijk om op maat te communiceren en sitebezoekers gerichte aanbiedingen te doen.

related partner content for mobile comes here

Er is slechts één probleempje: lang niet iedereen wil dat zijn gedrag wordt geregistreerd. Het Internet Advertising Bureau in Engeland heeft daarom samen met onder meer Google en Yahoo richtlijnen opgesteld die het voor adverteerders gemakkelijker maken om aan de eisen te voldoen. Een van de uitgangspunten is dat het voor de consument helder moet zijn wat er met zijn gegevens wordt gedaan. Ook moeten mensen zich op eenvoudige wijze kunnen afmelden bij sites, nieuwsbrieven en dergelijke.

Voor veel adverteerders zal dit in eerste instantie ten koste gaan van het bereik en misschien zelfs een gat slaan in de klantendatabase. Maar op de langere termijn is het de enige manier om het medium open te houden - en om te voorkomen dat er nieuwe, strengere regelgeving komt.

bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in