Online vraagt om respect


Internet is een paradijs voor adverteerders: bij geen enkel ander medium kan het gedrag van de klant zo goed worden gevolgd. Cookies bijvoorbeeld maken het mogelijk om op maat te communiceren en sitebezoekers gerichte aanbiedingen te doen.
Er is slechts één probleempje: lang niet iedereen wil dat zijn gedrag wordt geregistreerd. Het Internet Advertising Bureau in Engeland heeft daarom samen met onder meer Google en Yahoo richtlijnen opgesteld die het voor adverteerders gemakkelijker maken om aan de eisen te voldoen. Een van de uitgangspunten is dat het voor de consument helder moet zijn wat er met zijn gegevens wordt gedaan. Ook moeten mensen zich op eenvoudige wijze kunnen afmelden bij sites, nieuwsbrieven en dergelijke.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor veel adverteerders zal dit in eerste instantie ten koste gaan van het bereik en misschien zelfs een gat slaan in de klantendatabase. Maar op de langere termijn is het de enige manier om het medium open te houden - en om te voorkomen dat er nieuwe, strengere regelgeving komt.
bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid