Overslaan en naar de inhoud gaan

Online sparen en beleggen steeds populairder

De populariteit van beleggen en sparen via internet zal naar verwachting verder stijgen. Dat concludeert MetrixLab naar aanleiding van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Momenteel heeft 36 procent van de financiële beslissers onder de internetgebruikers een online spaarrekening en belegt 20 procent via internet. Van de huidige spaarders en beleggers op internet zegt bijna 100 procent dat over een jaar waarschijnlijk nog te zullen doen. Verder is de potentiële groei voor volgend jaar aanzienlijk. Van de overige financiële beslissers op internet is 18 procent van plan om in 2002 te gaan belggen via internet, en 46 procent is van plan een online spaarrekening te openen.

related partner content for mobile comes here

De gebruiksvriendelijkheid van de financiële sites kan nog steeds wel wat beter. Het gaat dan om zaken als het vinden van de gevraagde informatie, het uitrekenen van het tarief, navigatiegemak, de perceptie van de veiligheid en de snelheid van de site. De site van de Postbank scoort verhuit het beste. Deze voldoet aan de verwachtingen, is nuttig en biedt het merendeel van de bezoekers een plezierige ervaring. Ruim 70 procent waardeert de site als positief tot zeer positief. SNS bank komt op de tweede plaats met 66,7 procent.

MetrixLab onderzocht de sites van Rabobank, SNS bank, ABN AMRO bank, Postbank, Binck en Alex.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in