Omzetstijging thuiswinkelbranche ruim 13 procent
Dit blijkt uit de ‘Thuiswinkel Markt Monitor 2006-2’, het halfjaarlijkse onderzoek van Blauw Research naar consumentenbestedingen via internet en andere kanalen in samenwerking met Thuiswinkel.org.
Internetondernemers zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van de stijging; in totaal is er in 2006 voor 2,82 miljard euro omgezet door webondernemers. Dat is 28 procent meer dan in 2005, toen de omzet 2,21 miljard euro telde. In de overige kanalen (catalogi, telefoon, post) daalde de omzet van 1,04 miljard euro in 2005 naar 0,87 miljard euro in 2006, een afname van 17 procent.
Directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org: ‘De omzet van online bedrijven neemt onder meer toe doordat Nederland een steeds grotere online populatie telt. In 2006 ging het om 64 procent van de bevolking, tegenover 61,4 procent in 2005. Bovendien gaan online kopers steeds vaker online bestellen, al dan niet met de catalogus op schoot.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid