Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetstijging thuiswinkelbranche ruim 13 procent

Nederlandse consumenten gaven in 2006 3,69 miljard euro uit aan producten en diensten die ze kochten via internet, catalogi, telefoon of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de ‘Thuiswinkel Markt Monitor 2006-2’, het halfjaarlijkse onderzoek van Blauw Research naar consumentenbestedingen via internet en andere kanalen in samenwerking met .

related partner content for mobile comes here

Internetondernemers zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van de stijging; in totaal is er in 2006 voor 2,82 miljard euro omgezet door webondernemers. Dat is 28 procent meer dan in 2005, toen de omzet 2,21 miljard euro telde. In de overige kanalen (catalogi, telefoon, post) daalde de omzet van 1,04 miljard euro in 2005 naar 0,87 miljard euro in 2006, een afname van 17 procent.
Directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org: ‘De omzet van online bedrijven neemt onder meer toe doordat Nederland een steeds grotere online populatie telt. In 2006 ging het om 64 procent van de bevolking, tegenover 61,4 procent in 2005. Bovendien gaan online kopers steeds vaker online bestellen, al dan niet met de catalogus op schoot.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in