Omzet Unilever daalt


Dat blijkt uit de derdekwartaalcijfers. Unilever verkocht voor 10,2 miljard euro aan producten. Dat was lager dan de verwachting van analisten. Vorig jaar kwamen de inkomsten uit op 10,43 miljard euro. Wel was de volumegroei van 3,6 procent hoger dan verwacht. In alle regio's en categorieën wist de onderneming meer producten te verkopen.
De operationele winst kwam uit op 1,494 miljard euro, 41 procent lager dan de 2,53 miljard euro een jaar eerder. Unilever kocht voor 1,1 miljard euro een deel van de wasmiddelentak en de persoonlijke verzorgingslijn van branchegenoot Sara Lee.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'We zien opnieuw goede vooruitgang in alle regio's en het merendeel van de landen en categorieën', lichtte bestuursvoorzitter Paul Polman toe. Volgens de topman ligt Unilever op schema om volumegroei te herstellen en daarbij de marges en kasstroom veilig te stellen.
De hogere volumes in West-Europa gingen gepaard met een daling van de prijzen voor de producten. De lagere prijzen zijn het gevolg van scherpere promotiecampagnes. Bovendien gingen de prijzen eind 2008 sterk omhoog vanwege de doorberekening van hogere kosten voor grondstoffen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid