Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC: commercials van Online niet agressief

De Reclame Code Commissie oordeelt dat de commercials van Online niet gewelddadig zijn. Er waren klachten over de reclames van de provider…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een van de commercials wordt een vader thuis tegen de grond gewerkt door een arrestatieteam en geboeid afgevoerd. Daarna komt de vader in beeld met een bord in zijn handen: 'Ik betaal teveel voor internet en bellen.' De voiceover zegt: 'Wees geen dief van je eigen portemonnee. Check op hoeveel u kunt besparen.'

related partner content for mobile comes here

De Reclame Code Commissie meldt dat het 'op zichzelf grimmige gegeven' dat een arrestatieteam een huis binnen komt vallen 'onmiddellijk wordt gerelativeerd door de luchtige toon van de commercial'. Van buitensporig geweld is volgens de RCC geen sprake.

Marcel Schaareman, directeur Marketing van Online, reageert: 'Het was uiteraard niet de bedoeling om mensen te laten schrikken bij het kijken naar de commercials. Wij zijn deze campagne gestart na recent onderzoek waaruit blijkt dat ongeveer 3,5 miljoen mensen geld kunnen besparen op internet en bellen als ze overstappen naar ons. Dat gegeven mag in onze optiek best op een opvallende wijze onder de aandacht worden gebracht. Het ligt er allemaal zo dik bovenop dat we een beetje verbaasd zijn over sommige reacties. Het is grappig bedoeld.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in