RCC: commercials van Online niet agressief
In een van de commercials wordt een vader thuis tegen de grond gewerkt door een arrestatieteam en geboeid afgevoerd. Daarna komt de vader in beeld met een bord in zijn handen: 'Ik betaal teveel voor internet en bellen.' De voiceover zegt: 'Wees geen dief van je eigen portemonnee. Check op online.nl hoeveel u kunt besparen.'
De Reclame Code Commissie meldt dat het 'op zichzelf grimmige gegeven' dat een arrestatieteam een huis binnen komt vallen 'onmiddellijk wordt gerelativeerd door de luchtige toon van de commercial'. Van buitensporig geweld is volgens de RCC geen sprake.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaMarcel Schaareman, directeur Marketing van Online, reageert: 'Het was uiteraard niet de bedoeling om mensen te laten schrikken bij het kijken naar de commercials. Wij zijn deze campagne gestart na recent onderzoek waaruit blijkt dat ongeveer 3,5 miljoen mensen geld kunnen besparen op internet en bellen als ze overstappen naar ons. Dat gegeven mag in onze optiek best op een opvallende wijze onder de aandacht worden gebracht. Het ligt er allemaal zo dik bovenop dat we een beetje verbaasd zijn over sommige reacties. Het is grappig bedoeld.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid