Omroepen profiteren online van seizoensstart


Dat meldt internetonderzoeker Multiscope. De groei van de omroepen op internet is deels te verklaren door de verder stijgende breedbandpenetratie in Nederland, waardoor multimediale toepassingen via het web steeds beter mogelijk zijn. Daarnaast investeren de omroepen duidelijk steeds meer in een doordachte webstrategie. Ook heeft de komst van Talpa de andere omroepen op scherp gezet waardoor steeds meer nuttige toepassingen beschikbaar zijn voor de internetgebruiker.
Ondanks een zeer succesvolle introductie van Talpa op internet houden de Publieke Omroep en RTL Nederland voorlopig stand als internet marktleiders. RTL Nederland groeit echter wel harder dan de Publieke Omroep. Het bereikspercentage van SBS Broadcasting is duidelijk het laagst. Talpa maakt een droomstart online. In de overall ranglijst van Multiscope Visiscan staat de zender op een 18e positie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid