Overslaan en naar de inhoud gaan

Ogilvy’s Darre van Dijk volgt Rik Ledder naar TBWA\Neboko Groep

Na 10 jaar Ogilvy & Mather Amsterdam wordt Darre van Dijk begin 2016 chief creative officer van TBWA\Neboko Groep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 (45) gaat creatief leiding geven aan TBWA\Neboko, \Neboko Live en Vidiboko.

related partner content for mobile comes here

Hij treedt tevens toe tot TBWA’s internationale Creative Gang, de creatieve topmensen van het netwerk onder leiding van de Zuid-Afrikaan John Hunt.

‘Ik krijg de kans mee te bouwen aan het grootste en meest brede bureau van Nederland,’ zegt hij over zijn overstap. Nieuwe initiatieven als Disruption Live en Vidiboko spreken hem enorm aan, voegt hij toe, waarbij de ambities van het TBWA-netwerk ook nog eens aansluiten bij zijn internationale ambities.

Simon Neefjes, ceo TBWA\Nederland, noemt het aantrekken van Van Dijk een investering in meer creativiteit. Van Dijk zelf noemt hij ‘een creatief leider die de tijdgeest goed aanvoelt, waar oorspronkelijke ideeën en toepassingen van storytelling belangrijke ingrediënten zijn. Hij vult onze behoefte aan een duidelijke voorman in. We kijken ernaar uit om met hem te gaan werken.’

Hoe Van Dijk de tijdgeest weet te vangen in creativiteit voor opdrachtgevers, hij anderhalve maand geleden nog op  waar hij samen met Guido Rosales, marketingdirecteur van Coca-Cola Europa, een presentatie gaf.

Ogilvy & Mather Amsterdam kreeg de afgelopen drie jaar onder leiding van Van Dijk een nieuw creatief elan. ‘Er hangt hier een speeltuingevoel, met grote merken,’ zei hij begin september in een groot  met Adformatie.

De creatieve opmars die het bureau doormaakte, was ook te danken aan Rik Ledder, van oktober 2012 tot september vorig jaar ceo van Ogilvy Groep Nederland, legde Van Dijk uit in hetzelfde interview.

Na de komst van Ledder begon het bureau pitches te winnen, en regende het internationale prijzen voor Dela.

Een maand voordat Ledder , werd Rabobank nog klant bij Ogilvy.

‘Als je goed in je vel zit, voelen klanten dat gewoon, er ontstaat magie in de ruimte. Met Edgar, onze huidige ceo, heb ik dat ook weer,’ zei Van Dijk over Edgar Molenaars, die Ledder .

Het vertrek van Van Dijk is hard aangekomen, zegt Molenaars, maar hij is hem tegelijkertijd &;dankbaar voor de sterke creatieve ruggegraat die binnen het bureau is ontwikkeld&;. Molenaars: ‘Darre’s vertrek is heel spijtig, maar onze creatieve kracht stáát.’

Ook zegt Molenaars: ‘Darre is in staat geweest om zijn persoonlijkheid en zijn talent om merkverhalen integer en intens in ideeën te kunnen vertellen, over te dragen op de rest van de creatieve vloer,’ aldus Molenaars. De creatieve vloer van Ogilvy bestaat nu uit 29 creatieven, onder wie vier creative directors.

Van Dijk kwam in 2005 bij het toenmalige Ogilvy & Mather Advertising en vormde jarenlang met Piebe Piebenga een creatief team en de creatieve directie van het bureau. Samen wonnen zij tot 2012 diverse nationale en internationale prijzen voor onder meer Allsecur, IBM, Orange Babies, MTV en XS4ALL.  

Zelf zegt hij over zijn vertrek bij Ogilvy: ‘Soms moet je hele moeilijke beslissingen nemen om verder te komen. Ogilvy is als een familie voor mij geweest en ik zal daardoor ook voor altijd een warm gevoel houden voor het bureau. Met pijn in het hart neem ik afscheid van Edgar, het bureau en de klanten waar ik met veel plezier mee heb samengewerkt.’

Bij TBWA\Neboko Groep werken 175 mensen.

Fotografie: Kees Rijken

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in