Overslaan en naar de inhoud gaan

Biologisch in de lift, Wessanen plust met 8 procent

Natuurvoedingsbedrijf Wessanen houdt baat bij de almaar groeiende vraag naar biologische voedingsmiddelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wessanen, het moederbedrijf van biologische en natuurvoedingsmerken zoals Zonnatura, Clipper (thee), Tartex en Bjorg zag de omzet vorig kwartaal opnieuw sterk groeien en voerde de winst verder op.

related partner content for mobile comes here

Wessanen meldde donderdag een omzet van 126 miljoen euro over het derde kwartaal, tegen 106 miljoen euro een jaar eerder. Gecorrigeerd voor overnames resteerde een plus van bijna 8 procent. Het bedrijfsresultaat verdubbelde bijna, tot 9,4 miljoen euro. De nettowinst trok licht aan tot 6,1 miljoen euro.

&;De vraag naar gezonde en duurzame voeding blijft groot en onze merken winnen marktaandeel&;, stelde topman Christophe Barnouin in een toelichting. Daardoor wist het bedrijf vorig kwartaal ruim 7 procent meer artikelen te verkopen dan een jaar eerder, tegen licht hogere prijzen.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in