Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO wil 'verbinden' met 130 nieuwe programma's

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) brengt in het nieuwe omroepseizoen 130 nieuwe programma's op radio en tv. 'Verbinden' is de kerntaak.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei NPO-bestuursvoorzitter Henk Hagoort donderdag tijdens de najaarspresentatie in Hilversum. 'Als je programma's wekelijks 85 procent van de Nederlandse bevolking bereiken, mag worden gesteld dat de publieke omroep een verbindende kracht is in de samenleving', zei Hagoort. 'We willen verbinden, niet door het veilige midden op te zoeken, maar door zo te programmeren dat alle meningen worden gehoord, grenzen worden opgezocht en uitersten met elkaar in debat komen.'

related partner content for mobile comes here

Hagoort benadrukte dat de overheid die verbindende kerntaak ook in de gaten moet houden als er gesproken wordt over bezuinigingen bij de publieke omroep. 'We snappen dat als er bezuinigd moet worden op zorg en sociale zekerheid, de publieke omroep niet buiten schot kan blijven. De politiek heeft in ons een constructieve partner, maar geen kritiekloze.'

PowNed is een van de nieuwe omroepen in het publieke bestel. Presentator Rutger Castricum: 'We gaan nu eindelijk laten zien hoe je goede tv maakt, want daar schort het nogal aan hier.' Oprichter Dominique Weesie lichtte een van de PowNed-programma's uit. 'Wij komen met PowNews. Een actualiteitenprogramma waar u waarschijnlijk uw neus voor ophaalt. En dat is precies de bedoeling.'

Andere nieuwe tv-programma's die vanaf het najaar te zien zijn bij de publieke omroep zijn onder meer het sketchprogramma Neonletters van Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Ven (Ned 3), actualiteitenrubriek Uitgesproken van EO, Vara en WNL (Ned 2) en het dagelijkse Koffieprogramma van Omroep Max (Ned 1).

De Avro gaat op zoek naar Zorro, de Tros brengt Yolanthe's TV Show op 3, Vara en BNN maken samen de MaDiWoDoVrijdag Show en de NCRV komt met Schepper en Co in het Land. NTR maakt een nieuwe serie Kijken in de Ziel, met topadvocaten.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in