Wakker Dier kiest meest smakeloze reclame
Stichting Wakker Dier heeft woensdag een reclame van Hellmann Poultry Equipment verkozen tot meest smakeloze vee-industriereclame van het…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In de reclame wordt de slogan 'Don't worry. Make money' gebruikt om onder andere legbatterijkooien aan te prijzen. Wakker Dier noemt de reclame en slogan stuitend.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De stichting meldt dat deze verkiezing past in de campagne tegen goedkoop vlees, die eerder dit jaar werd gestart. “Naar buiten toe wordt er door de vleesindustrie nog altijd een nostalgisch beeld geschetst van gelukkige dieren op boerderijen. Reclames die niet zichtbaar zijn voor het grote publiek tonen echter het ware beeld,” zegt een woordvoerder.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe zes reclames die Stichting Wakker Dier geselecteerd had voor de twijfelachtige titel stonden in vakbladen en reclamefolders, die in Nederland verschenen in 2009 en 2010. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid