Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike maakt verlies en verlegt focus naar e-commerce

Het sportmerk verwacht winkels te sluiten en banen te schrappen.
Nike maakt verlies en verlegt focus naar e-commerce 
Nike maakt verlies en verlegt focus naar e-commerce 
© Nike flagshipstore NY
Nike maakt verlies en verlegt focus naar e-commerce 
Nike maakt verlies en verlegt focus naar e-commerce 
© Nike flagshipstore NY

Nike, Inc. gaat een andere koers varen. In de nieuwe strategie komt de focus meer op e-commerce te liggen. Het sportlabel maakte dit bekend in een persbericht aan het senior management, die de nieuwe koers moet steunen. Het nieuwe programma van het merk, de zogenoemde Consumer Direct Acceleration (CDA) moet volgens Nike een betere klantervaring bieden met digitale verkoop als speerpunt. Om de nieuwe strategie vorm te geven verwacht het Amerikaanse concern winkels te moeten sluiten en banen te schrappen. Nike denkt dat de reorganisatie tussen de 200 en 250 miljoen dollar gaat kosten.

related partner content for mobile comes here

Omzetdaling en verlies

Tijdens de coronacrisis steeg de omzet uit e-commerce met 75 procent tot twee miljard dollar. Dit is 30 procent van de totale omzet en onvoldoende om de verliezen uit de fysieke winkels te compenseren. De totale omzet van het sportmerk daalde, voornamelijk doordat het wereldwijd veel winkels moest sluiten vanwege de pandemie, in het vierde kwartaal met 38 procent tot 6,3 miljard dollar. Er werd een verlies bekendgemaakt van 790 miljoen dollar

Hoeveel winkels en banen er verdwijnen is nog niet bekend.

Lees ook: Nike maakt statement tegen racisme: 'For once, don't do it'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in