Overslaan en naar de inhoud gaan

`Nieuw soort veeleisende shopper in opkomst`

TCC, dat zich bezighoudt met retailmarketingprogramma’s, voorspelt dat er een nieuw ‘soort veeleisende shopper’ in opkomst is. Deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van retailanalist Planet Retail, blijkt dat demografische verschuivingen en technologische innovaties verantwoordelijk zijn voor zogenaamde ‘post-recessieconsumenten’ met een ‘always-on’ mentaliteit. De technologische innovaties hebben gezorgd voor nieuwe koopmomenten zoals onderweg of ‘s nachts, die oorspronkelijk werden gezien als ‘dark spots’ voor de retail-industrie.

related partner content for mobile comes here

Trend
Verouderende gemeenschappen, urbanisatie en sterke groei in het aantal eenpersoonshuishoudens hebben gezorgd voor de groei van het aantal kleine winkelformats. Deze trend wordt volgens TCC gevoed door de vraag naar simpeler, sneller en gemakkelijker winkelen voor dagelijkse boodschappen. ‘Dit samen met de bijgestelde ideeën over waarden en complete digitale transparantie over retailprijs en -ervaring zorgen ervoor dat shoppers nu nog kritischer winkels selecteren en terughoudender zijn met hun klantloyaliteit.’

Voor retailers met voornamelijk fysieke winkels is het essentieel dat winkels een differentiatiepunt hebben dat verder reikt dan prijs. ´Het is niet alleen belangrijk flexibel met winkelformats te zijn, het is ook belangrijk flexibel te zijn in het aantrekken van shoppers naar fysieke winkels om consumenten een “volledige end-to-end ervaring” te bieden: het opbouwen van merkwaarde, het creëren van een emotionele connectie en het bieden van service en exclusiviteit.´

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in