Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele innovatie uit ontwikkelingslanden

Op 1 september start in Leiden het project met betalen via NFC. ABN Amro, ING en Rabobank lanceren mobiel betalen bij 1000 consumenten en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een recent laat zien dat Nederland bij de top 3 landen binnen Europa hoort waar mobiel bankieren hoort tot de gewoonste zaak . Maar wie is de nummer 1? Turkije, had ik in ieder niet aan gedacht om eerlijk te zijn.
In de bevindingen van het onderzoek ligt een veel bredere wereldwijde trend. Kijk verder dan Europa en je ziet opkomende economiën die veel verder zijn met mobiel bankieren dan een land als Nederland. Waarom? Neem een land als India. Een grote niet-bankierende samenleving door uitdagingen als bereik en betaalbaarheid. Zet daar tegenover 860 miljoen mobiele abonnementen en mobiel bankieren is het kanaal voor snel, betaalbaar, makkelijk en veilig betalen.

related partner content for mobile comes here

Dus liggen de kansen in landen als Turkije en India? Ik denk het wel, zeker op het gebied van innovatie. Mobiel wordt gezien als het ultieme service instrument (en daarbij helpt het dat er sinds kort verstuurd meer kunnen worden in India).

Lees meer over mobiel betalen in India in de “Developing Countries are revolutionizing mobile banking” van Vijay Govindarajan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in