Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel eindelijk volwassen binnen digitale landschap

Mediascience Exchange Barometer: de belangrijkste ontwikkelingen op de Nederlandse exchanges in één oogopslag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De MediaScience Exchange Barometer van juli weerspiegelt de rust van de vakantieperiode waarin we verkeren. Het aanbod via de exchanges is ongeveer gelijk aan dat van juni en komt op 28,4 miljard impressies.

related partner content for mobile comes here

Kijken we naar dezelfde periode vorig jaar, dan zien we een sterke daling van het aandeel desktop (-9,2 %), tegenover en flinke stijging van het aandeel mobiel (7,4 %). Ten opzichte van 2014 is het aandeel mobiel via de exchange verdubbeld. Daarmee is mobiel eindelijk volwassen geworden binnen het digitale landschap. Waarbij mobiel vrijwel geheel bestaat uit smartphone impressies; het aandeel tablets laat een lichte stijging zien van 1%.

Tarief desktop verdrievoudigd
Kijken we naar de ontwikkeling in tarieven, dan zien we een flinke toename ten opzichte van afgelopen jaar. Voor desktop zijn de tarieven zelfs bijna verdrievoudigd. De tablet tarieven zijn meer dan verdubbeld. Vraag en aanbod komen meer en meer op één lijn. Dit is te zien aan de prijs- en aanbodstijging.

Stabilisatie ten opzichte van juni
Ten opzichte van de vorige maand blijven de aandelen op de verschillende devices redelijk stabiel. Hetzelfde geldt voor de cpm tarieven. Vraag en aanbod in impressies via de exchanges stabiliseert deze periode. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in