Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft wint reputatierace vanwege Gates

Harris Interactive hield jaarlijks onderzoek naar reputaties. En welk bedrijf kwam er als beste uit? Microsoft. En niet, zeggen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

hield jaarlijks onderzoek naar reputaties. En welk bedrijf kwam er als beste uit? Microsoft. En niet, zeggen de onderzoekers vanwege Messenger, MediaPlayer, Xbox of Vista. Nee, meer vanwege de filantopische bewegingen van de oprichter, Bill Gates en zijn vrouw Melinda.

related partner content for mobile comes here

mag als partner van Harris als eerste berichten over het onderzoek. Microsoft steeg van een 7de plaats in 2005 naar een 1ste plaats in 2006. ´sociale verantwoordelijkheid´, dat is hierin het beslissende element.

Johnson & Johnson, vorig jaar op 1, werd tweede vanwege het schattige imago van haar babyproducten. De rest van de top-10:
3M
Google
Coca-Cola
General Mills
UPS
Sony
Toyota
Procter & Gamble
Amazon

Vrijwel allemaal amerikaanse bedrijven. Op 50 staat Royal Dutch Shell als eerste niet-Amerikaan.

Het Reputation Quotient onderzoek verliep in twee fases± 7.800 respondenten zijn eerst telefonich en per e-mail gevraagd om twee bedrijven te nomineren. Vervolgens mochten 22.500 personen stemmen in een lijst met 60 bedrijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in