McDonald’s-hamburger: zonder kangoeroevlees!
Vorige week zag ik voor het eerst op tv de nieuwe reeks commercials van McDonald’s (klik op ‘commercials’). Ze maken onderdeel uit van de campagne ‘Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet’.
Of, zoals McDonald’s het volledig noemt, de ‘uitgebreide voedingskwaliteitcampagne’.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaIk stuiterde van de bank af.
De kern van boodschap: McDonald’s heeft geen geheimen. Ontdek waarom de burgers zo lekker zijn.
Er wordt gebruik gemaakt van verse groente (waaronder het blaadje sla), tarwebrood, echte kaas én 100 procent rundvlees.
Jawel, de rundvlees komt van blije koeien in de wei en niet van kangoeroes zoals sommige Nederlanders misschien denken.
De koeien, Nederlandse, maar ook buitenlandse, lopen ook wel eens in de wei.
Vervolgens wordt een tekening van een koe op het scherm gebracht om aan te geven dat McDonald’s louter het fijnste vlees van de koe gebruikt.
McDonald’s is vandaag gestart met een blog over voedingskwaliteit op de website www.mcdonalds.nl/hoemeerjeweet.
Want zoals McDonald’s zegt: ‘Binnen de campagne is een grote rol weggelegd voor de dialoog met consumenten, die vorm krijgt met interactieve elementen’.
Bij het schrijven van dit stuk stonden er twee reacties onder het blogstukje van algemeen directeur Jo Stempels. Oordeel zelf over de authenticiteit van de eerste twee reacties.
Na de zomer zal Sempels via een chat in discussie gaan met het Nederlandse publiek.
Broodje aap
Reden van de campagne: ‘De campagne speelt in op de onwetendheid van consumenten. Uit onderzoek blijkt dat twee derde van de gasten van McDonald’s niet weet dat de burgers van McDonald’s uit 100 procent rundvlees bestaan.
‘Tegelijkertijd wijst onderzoek uit dat mensen meer genieten van hun eten als ze weten dat hun voedsel van goede kwaliteit is. De nieuwe campagne komt ook tegemoet aan de behoefte van consumenten aan meer productinformatie. McDonald’s gaat de hoge kwaliteit van haar producten benadrukken en voor eens en altijd afrekenen met broodje-aapverhalen. Want hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet.
‘Voor de campagne heeft McDonald’s vijf procent van het totale marketingbudget heeft gereserveerd.’
McDonalds geeft aan dat hun voedsel van goede kwaliteit is. Omdat het van blije koeien komt, die ook wel eens buiten staan en er bij bereiding louter zout en peper wordt gebruikt en er geen kleur-, geur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen aan te pas komen.
Ongelofelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid