Overslaan en naar de inhoud gaan

Mastercard wil in de loop van volgend jaar een alternatief voor de chipknip op de markt brengen

De Paypass is een toevoeging op een credit- of debetcard. Hiermee kunnen consumenten kleine bedragen afrekenen zonder dat er contact hoeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het werkt zo: bij een betaling met Paypass registreert de kaart de transactie. Wanneer de kaart weer contact maakt met de bank, bijvoorbeeld bij een pintransactie, worden de geregistreerde bedragen van de rekening afgeschreven. (bron z24.nl)

related partner content for mobile comes here

Waarom wordt er niet eens goed onderzocht wat de consument werkelijk wil, in plaats van met allerlei systemen te komen?

Volgens mij (ook niet onderzocht) wil de consument één device (RFID op de telefoon) voor dit soort betalingen.

Het voordeel van de telefoon is dat je een display hebt waarop je je tegoeden kan zien. M.i. is het grote tekort van de chipknip dat je niet kan zien wat erop de kaart staat. In een lange rij van wachtenden voor een balie ben je dus altijd bang dat je een saldo tekort hebt en dus bang bent voor een blamage.

In je portemonnee kun je altijd je geld tellen en dat biedt zekerheid. De mobiele telefoon kan dezelfde zekerheid bieden. In grote groepen zoekt de mens zekerheid en bij betalingen is de enige zekerheid, dat de betaling goed wordt afgehandeld.

Tevens biedt RFID op de telefoon een grote kans voor in-store marketingacties. Acties bij het schap met een interactie tussen GSM en product, zonder bonnetjes, zijn zeker een uitdaging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in