Mastercard wil in de loop van volgend jaar een alternatief voor de chipknip op de markt brengen


Het werkt zo: bij een betaling met Paypass registreert de kaart de transactie. Wanneer de kaart weer contact maakt met de bank, bijvoorbeeld bij een pintransactie, worden de geregistreerde bedragen van de rekening afgeschreven. (bron z24.nl)
Waarom wordt er niet eens goed onderzocht wat de consument werkelijk wil, in plaats van met allerlei systemen te komen?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens mij (ook niet onderzocht) wil de consument één device (RFID op de telefoon) voor dit soort betalingen.
Het voordeel van de telefoon is dat je een display hebt waarop je je tegoeden kan zien. M.i. is het grote tekort van de chipknip dat je niet kan zien wat erop de kaart staat. In een lange rij van wachtenden voor een balie ben je dus altijd bang dat je een saldo tekort hebt en dus bang bent voor een blamage.
In je portemonnee kun je altijd je geld tellen en dat biedt zekerheid. De mobiele telefoon kan dezelfde zekerheid bieden. In grote groepen zoekt de mens zekerheid en bij betalingen is de enige zekerheid, dat de betaling goed wordt afgehandeld.
Tevens biedt RFID op de telefoon een grote kans voor in-store marketingacties. Acties bij het schap met een interactie tussen GSM en product, zonder bonnetjes, zijn zeker een uitdaging.
null
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid