Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Marketing terug bij zijn oorsprong’

Marketeers zijn zich het afgelopen jaar en masse voor social media en mobile gaan interesseren. Maar beide trends zijn, hoe krachtig en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij poneert drie stellingen als bijdrage aan de discussie over nieuwe marketing:

related partner content for mobile comes here

1- marketing is terug bij zijn oorsprong
2- de invloed van technologie (op marketing) neemt exponentieel toe
3- winnen begint bij inzicht in de klantbehoefte, echte inzicht.

Priester: ‘Technologie maakt een exponentiële groei door. Als het gaat om rekenkracht, om het kleiner worden van hardware, om het goedkoper worden van draadloze verbinding. Als technologie in rap tempo in alle aspecten van onze levens geïntegreerd raakt, dan neemt het belang van technologie in marketing even snel toe. Dit leidt tot strategische vragen die we misschien nog niet helder zien, maar zich al wel aandienen, net voorbij de horizon van de actuele trends als social media, mobiel, crosschannel en analytics. Dit zijn geen losse trends, maar symptomen van een door technologie gedreven convergerende beweging. De meeste marketeers hebben niet zoveel met technologie, het levert vooral onzekerheid op.’

‘Omgaan met onzekerheid is om te beginnen zorgen dat je blijft bewegen, met een zo goed mogelijk gevoel over waar je heen gaat. Vertrouwen op leiderschap, doen, adaptief vermogen, experimenterenen leren. En dan is er natuurlijk je merk. Je merk is je oerkracht en zal daarom altijd richtinggevend zijn. Vanuit het verhaal van je merk ga je op zoek naar nieuwe kansen. In het verlengde van mijn tweede stelling zie ik die kansen ontstaan op het snijvlak van drie gebieden: klant (waar heeft hij behoefte aan?), business (wat zijn bruikbare – nieuwe – verdienmodellen?) en technologie (welke – nieuwe – technologie kun je benutten?). Nieuwe kansen vind je waar inzichten en oplossingen op deze drie gebieden mooi op elkaar passen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in