Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers zijn niet goed met senioren

Marketeers spelen nog steeds te weinig in op de levensstijl en verwachtingen van senioren. Dat blijkt uit de derde Mature Market Monitor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Senioren wilen niet geassocieerd worden met zorg en hulpbehoevendheid. Ouder worden negeren ze zo lang mogelijk, ze proberen zo lang mogelijk hun gevoel van vitaliteit vast te houden. Ze laten zich wel graag aanspreken op keuzevrijheid en gemak. Vooral de komende generatie, de babyboomers, zoekt voorzieningen op maat.

related partner content for mobile comes here

Marketeers spelen daar nog nauwelijks op in. De bestaande gemaks- en zorgdiensten sluiten niet goed genoeg aan bij individuele wensen en behoeften. Domotica, boodschappendiensten en maaltijdenservice zijn voorzieningen die de zelfredzaamheid zo lang mogelijk zouden moeten helpen verlengen. Maar de doelgroep ziet de relevantie er nauwelijks van in. ‘Ze denken dat je senioren van alles kunt maken’, zegt een 62-jarige respondent. ‘Maar we hebben een beroep gehad en hebben levenservaring. We zijn niet onmondig, maar kritisch. Ik ben oma niet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in