Overslaan en naar de inhoud gaan

Magistrale prank Heineken in Ierse pub levert rugbylegende staande ovatie op

Een quiz-machine in een pub in Dublin poept gepersonaliseerd gesigneerde rugbyballen uit. Hoe kan dat?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samen met creative agency ROTHCO wist Heineken rugbywereldsterren Jonah Lomu (Nieuw-Zeeland) en Shane Horgan (Ierland) zover te krijgen om mee te doen aan een - branded - practical joke in een pub in Dublin.

related partner content for mobile comes here

Heineken heeft de grap de naam ‘The Jonah Machine’ meegegeven, omdat het Jonay Lomu is die in de quizmachine verstopt zit en rugbyballen signeert, die allemaal voorzien van een persoonlijke noot. Hûh? Hoe kan dat?

Kop-of-munt
De prank vloeit voort uit de campagne &;It&;s Your Call&; die Heineken eerder deze maand in Ierland uitrolde. Daarbij krijgen Ierse rugbyfans de kans om kop-of-munt te werpen aan het begin van grote rugbymatches (poulewedstrijden en kwartfinales), om zo te bepalen welk team de aftrap mag nemen. (Zie video onderaan.)

Ray Swan, senior art director bij ROTHCO, zegt in een toelichting op de kroeggrap van Heineken dat het idee achter ‘It’s Your Call’ de viering is van het onvoorspelbare karakter van de rugbysport.

‘The Jonah Machine’ is woensdag twaalf uur ’s middags voor het eerst uitgezonden. Vanaf nu zullen de Heineken quiz-machines verschijnen in verschillende pubs en op andere plekken. Heinekendrinkers mogen – virtueel – kop-of-munt spelen met de machine en kunnen zo prijzen winnen; van Heineken-spulletjes tot aan de grote eer om kop-of-munt te gooien bij een echte wedstrijd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in