Overslaan en naar de inhoud gaan

Lege schappen

‘Als winkels die om klandizie vechten de moeite al niet meer nemen om klanten in hun meest basale behoeften te voorzien, is dat een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daar ga je dan: op naar de bouwmarkt. Zaterdagmiddag om half één op een zonnige zaterdagmiddag. Druk is het niet. Mooi meegenomen voor iemand die snel en efficiënt z’n inkopen wil doen. Ik kan zo voor de deur parkeren en met mijn briefje in de hand loop ik de winkel in, waar ik zowaar opgewekt wordt begroet door de jongen achter de verfbalie die niets te doen heeft. Ja, ik koop steeds vaker mijn spullen online, maar ik stel me ook iedere keer weer de vraag: waarom eigenlijk? Daar zal ik snel genoeg aan herinnert worden.

related partner content for mobile comes here

Op mijn lijstje staan: houten planken, houten balken, schroeven, bouten en moertjes. De tuin bij de Quixjes gaat op de schop en de bouwmarkt zal het weten ook. Eerst maar de planken van 3 meter. Ik heb er veertien nodig. En meteen loop ik al tegen een voorraadprobleem aan: elf stuks in het schap, waarvan één gebroken. Ik kom er vier tekort en de andere balken die ik nodig heb, zijn ook niet voldoende voorradig.

Op naar het schap met de schroeven, boeten en moertjes: een grote gatenkaas. Waar ik ook kijk, zie ik lege schappen. Hoe ik hier al het nodige materiaal bij elkaar moet sprokkelen is mij een raadsel. Ik druip af richting kassa met te dunne bouten, te kleine schroefjes en nog kleinere moertjes.

Op weg naar huis stel ik mezelf de vraag of ik net na de topdrukte ben gekomen en daarom net achter het net gevist heb. Toch zou dat vreemd zijn, aangezien bouten moeren en schroeven voor een bouwmarkt zijn, wat melk voor een supermarkt is. Hoe optimistisch ik als fervent online shopper ook weer eens richting fysieke winkel ben gegaan, zo pessimistisch kwam ik er weer vandaan. Als iemand de de retailontwikkelingen op de voet volgt en als geen ander weet hoe winkels worstelen om klanten binnen te krijgen, stemt zo'n ervaring mij toch enigszins somber. Want als zelfs winkels die om klandizie vechten de moeite al niet meer nemen om klanten in hun meest basale behoeften te voorzien, is dat een slechte voorbode voor wat er komen gaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in