Overslaan en naar de inhoud gaan

Lance Armstrong in tv-spot KWF

Vijfvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong staat centraal in de nieuwe tv-commercial van de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze reclame toont Armstrong als voorbeeld van iemand die van kanker is genezen. Lance Armstrong, de Tour de France-organisatie en de NOS waren zo enthousiast over de spot, dat zij allen belangeloos hun medewerking verleenden.

related partner content for mobile comes here

Lance Armstrong kreeg zaadbalkanker, genas daarvan, won daarna vijf maal achtereen de Tour de France. Gisteren was zijn vijfde overwinning een feit en hij schaart zich daarmee in het rijtje Anquetil, Merckx, Hinault, Indurain.

Dit maakt hem voor veel (ex)kankerpatiënten en hun naasten een inspiratiebron. Volgens de Nederlandse Kankerbestrijding is Armstrong 'voor velen een symbool van hoop, het levend bewijs dat kanker lang niet altijd een doodvonnis hoeft te zijn'.

Dat circa 50 procent van de kankerpatiënten geneest, inspireerde Saatchi & Saatchi om een tv-spot te maken met een 'winnende' Armstrong in de hoofdrol, met als slotregel 'Kanker betekent lang niet altijd het einde'. Saatchi & Saatchi maakte de spot voor het KWF tegen kostprijs, aldus de nieuwssite van Tiscali.

Lance Armstrong is ook initiatiefnemer van de Ride for the Roses, een charitatieve fietstocht om geld in te zamelen voor kankerbestrijding. De zesde Ride for the Roses heeft dit jaar plaats op 24 augustus in Waalwijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in