Vea: kosten radio en rechtstreekse reclame dalen


Dat blijkt uit de Media Inflatie Barometer 1993-2003 van de Vea. Opvallend maar niet nieuw is de groei van de kortingspercentages voor tv in de afgelopen tien jaar: van 30 naar 50 procent, zo meldt de branchevereniging.
Ten opzichte van 2001 zijn in 2002 na inflatiecorrectie de totale gemiddelde kosten per duizend voor het tijdvak 7 -19 uur op de radio gedaald met 5 procent. De tarieven voor rechtstreekse reclame zijn in dezelfde periode gedaald met 6 procent. De tv-markt heeft zich na de daling in 2001 gestabiliseerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe kosten voor het adverteren in de dagbladen en de publiekstijdschriften zijn in 2002 ten opzichte van 2001 gestegen met respectievelijk 3 en 2 procent. De groei die de bioscoopbranche de afgelopen jaren doormaakte, zette ook in 2002 door. De gemiddelde kosten per duizend zijn ten opzichte van 2001 met 7 procent gestegen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid