Overslaan en naar de inhoud gaan

Koepel voor brancheorganisaties filantropie

Vier brancheorganisaties in de filantropie gaan hun gemeenschappelijke belangen bundelen in de Samenwerkende Brancheorganisaties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat hebben de vier organisaties dinsdag jl. in Utrecht bekend gemaakt tijdens het jaarlijkse Civil Society Congres voor de goede doelensector. De vier brancheorganisaties zijn de Vereniging van Fondsen in Nederland (FIN), het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving (ISF), de VFI, brancheorganisatie van landelijk wervende goededoelenorganisaties en de in het CIO samenwerkende kerken. Samen vertegenwoordigen zij zo'n 70% van de euro 4,5 miljard, die volgens het jaarlijks overzicht Geven in Nederland, in filantropisch Nederland omgaat.

related partner content for mobile comes here

Deze samenwerking heeft tot doel om als één front naar buiten te treden bij de behartiging van de gemeenschappelijke belangen. Gesprekspartners hierbij zijn onder meer overheid en politiek. De nieuwe organisatie wil zich inzetten voor aanvullende fiscale maatregelen om het voor particulieren aantrekkelijker te maken giften voor goede doelen te doen. Ook is volgens de organisatie nog veel terrein te winnen bij de verschillende ministeries die zich met goede doelen bezig houden. Die zouden het beleid dan beter op elkaar kunnen afstemmen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in