Knorr scoort met soep-incident
De klant, Henny Kalkhoven (44) uit Anna-Paulowna, werd in mei dit jaar door de Australische douane gearresteerd. Zij wist dat de Australische autoriteiten zeer strenge maatregelen hadden genomen om import van mkz in hun land te voorkomen en had daarom voordat ze de grens wilde passeren uit voorzorg al haar etenswaren, pinda's, koekjes en snoep weggegooid. Omdat ze hierbij haar zakjes van Knorr over het hoofd had gezien, werd ze alsnog door de Australische douane aangehouden. De vrouw werd voor verhoor meegenomen naar het dichtstbijzijnde politiebureau en hoorde later dat ze bij verstek was veroordeeld.
Kalkhoven kreeg van de Australische rechtbank een gevangenisstraf opgelegd van 5,5 maanden of mocht een boete van 10.000 gulden betalen wegens overtreding van de quarantainemaatregelen. Nadat dagblad De Telegraaf vorige week de kwestie in de publiciteit bracht, kwam de afdeling marketing van Knorr, onderdeel van Unilever-dochterbedrijf Bestfoods, in actie. Knorr heeft de vrouw niet alleen toegezegd dat het bedrijf de boete van 10.000 gulden zal betalen, maar plaatste vanochtend ook een grote advertentie op de voorpagina van De Telegraaf om de lezers te laten weten dat ze haar klant uit de brand heeft geholpen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUnilever heeft geen speciaal potje voor klanten die in problemen komen door de aanschaf van een van haar producten. 'De marketeers van Knorr vonden het zo bijzonder, dat voor deze mevrouw een uitzondering is gemaakt', aldus de Unilever-woordvoerder. (Bron: NRC Handelsblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid