Overslaan en naar de inhoud gaan

Kimberly-Clark roept (verkeerde?) emotie op

Vandaag in (het goed scorende) nrc.next een groot verhaal over Kimberly-Clark (KC). De fabrikant van onder andere Kleenex-tissues…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag in (het ) een groot verhaal over Kimberly-Clark (KC). De fabrikant van onder andere gebruikt emotionele reclames en externe productontwikkeling om een inhaalslag te maken ten opzichte van haar concurrenten. “Als de Amerikanen meer gaan huilen, maakt Kimberly-Clark kans de omzetgroei van P&G te evenaren.�?, aldus topman Thomas Falk in nrc.next. En daarom komt KC met allerlei reclames die emotie opwekken. .

related partner content for mobile comes here

Leuk dat er zoveel aandacht is voor een campagne in een landelijk dagblad; nrc.next komt met een leuke mix tussen financiele informatie en achtergrond over het innovatie -en communicatiebeleid van KC. Maar jammer dat nrc.next gemist heeft. Greenpeace heeft namelijk erg z’n best gedaan om een groot campagne-offensief van Kleenex ludiek te verstoren. Normaal kan ik niet zo lachen om de acties van maar dit keer doen ze het .
De vraag is; was Kleenex hier klaar voor? Hadden ze dit niet kunnen verwachten? Hebben ze uberhaubt gereageerd? Echt uitgebreid heb ik niet gezocht maar een reactie ben ik zo snel niet tegengekomen.
Hebben ze hier van geleerd? En wat gaan ze in Europa (en Nederland) nu doen? Zijn ‘wij’ uberhaubt klaar voor al deze emotie? Vooralsnog roept van Kleenex niet echt emotie op. Echt niet, moet ik eigenlijk zeggen. En dat is eigenlijk nog minder leuk dan een enkele verkeerde emotie...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in