Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstmis: Stille Nacht, Commerciële Nacht

Bijna driekwart van alle Nederlanders vindt dat Kerstmis de laatste jaren een commercieel feest is geworden, blijkt uit onderzoek van NFO…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ten opzichte van vorig jaar is dit percentage nagenoeg gelijk gebleven. Alle Nederlanders zijn daarbij unaniem in hun mening, ongeacht leeftijd, sexe, inkomen, woonplaats en dergelijke. NFO Trendbox heeft zowel dit jaar als in 2000 een representatieve steekproef uitgevoerd onder 500 personen in de leeftijd van 16 jaar of ouder.

related partner content for mobile comes here

Momenteel vinden twee op de tien Nederlanders het aantal feestdagen indecember te veel; een lichte daling ten opzichte van vorig jaar. Met namejongeren en senioren zouden het aantal feestdagen in december willenverminderen. Toch vindt, evenals vorig jaar, een overgrote meerderheid(88%) niet dat Tweede Kerstdag zou moeten worden afgeschaft (ook al bestaat deze dag in veel andere landen niet). Hetzelfde geldt voor het eventueel overslaan van het Kerstfeest.

Eenvijfde van alle Nederlanders zal het aankomende Kerstfeest andersbeleven door de gebeurtenissen van 11 september in de VerenigdeStaten. Hoe ouder men is, des te meer is men deze mening toegedaan. Ook vrouwen en eenpersoonshuishoudens onderschrijven meer dan gemiddeld dit gevoel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in