Overslaan en naar de inhoud gaan

Is de consument zijn eigen grootste privacy-vijand aan het worden?

Niet alleen Singapore, maar de hele blogosfeer lijkt in rep en roer vanwege Tammy Nyp.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tammy is (Godzijdank) niet haar echte naam. "Nyp" staat voor Nan Yang Polytechnic, waar ze studeert, evenals haar vriendje. En samen hebben ze met haar mobiele telefoon een video gemaakt waarin ze sex hebben. De mobiele telefoon kwam in handen van een jaloers vriendje. Het vriendje postte het filmpje op het Net en de rest is, nou ja, geen historie want het nieuws erover raast nog steeds over de wereld.

related partner content for mobile comes here

Op het moment van deze post beheerst Tammy nog altijd de Technorati-zoekranglijst en .

Tot zover het sensatieverhaal. Maar wat hier in Singapore in de publiciteit steeds meer naar voren komt, is dat van jongeren die steeds meer mogelijkheden van hun mobieltjes benutten, en er geen enkel probleem mee schijnen te hebben dat de meest intieme details toegankelijk zijn voor iedereen die het ding in handen krijgt.

Het puriteinse Singapore is voornamelijk geschokt vanwege de aard van al die plaatjes, teksten en filmpjes. Maar veel interessanter zijn de repercussies voor de privacybeleving van .

Een affaire als deze maakt op spectaculaire wijze duidelijk wat er gebeurt als technologische ontwikkelingen sneller gaan dan maatschappelijke. In dit geval gaat het om persoonlijke electronica die de persoonlijke levenssfeer links, rechts, onder en boven inhaalt.

Het debat over privacy gaat voornamelijk over het gedrag van contentproviders ten overstaan van consumenten. Maar misschien moesten we ook eens wat meer aandacht gaan besteden aan het feit dat consumenten op weg zijn grotere aanbieders van content te worden dan marketing-, media- en internetbedrijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in