Overslaan en naar de inhoud gaan

Interne Apple campagne uit 1984

Op internet gaat een interne film van Apple rond, die aansluit bij de baanbrekende commercial voor de Apple Macintosh uit 1984. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op internet gaat een interne film van Apple rond, die aansluit bij de baanbrekende uit 1984. De commercial eindigt met de tekst: "On January 24th, Apple Computer will release Macintosh. And you'll see why 1984 won't be like '1984.' In deze 'nieuwe' film, die bedoeld is voor alle sales mensen wordt IBM als de vijand neergezet die overwonnen moet worden. De film begint met de tekst: "On January 24, 1984, Apple Computer introduced Macintosh. And we saw why 1984 was like ... 1944."

related partner content for mobile comes here

In de film wordt een paralel gelegt tussen de strijd tegen de Duitsers in de tweede wereld oorlog en de strijd van Apple tegen IBM. Apple medewerkers zijn de soldaten die strijden tegen de vijand IBM.Ze worden aangevoerd door Steve Jobs die de rol van Franklin D. Roosevelt speelt. Steve Jobs voorspelt als opperbevelhebber dat de uitkomst van de oorlog ‘Waanzinnig goed’ zal zijn. Daar waar de commercial vrij abstract blijft en een sportieve vrouw een voorhamer door een scherm slingert is deze film een stuk feitelijker. De 'soldaten' van Apple moeten alle IBM computers, die de mensen in bedwang houden, vervangen om ze daarmee te bevrijden.

Een mooie film en erg leuk om te zien hoe Apple haar verhaal overbrengt aan haar medewerkers. Het boeiende is dat je heel duidelijk de passie (Why) van Apple in de film terug ziet. De sales mensen worden met een inspirerende en duidelijke doelstelling op pad gestuurd. Aan dit streven is feitelijk niet veel veranderd en de film daarmee nog steeds relevant voor Apple. Mooi om dit stukje antieke internal branding van Apple te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in