Overslaan en naar de inhoud gaan

Incentives afstemmen in aanbodketens

Incentives voor bedrijven in een aanbodketen moeten op elkaar worden afgestemd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alle bedrijven in een aanbodketen handelen uit eigenbelang. Ten onrechte veronderstellen ze dat ze daarmee ook het belang van de keten maximaliseren. Om ketenpartners ertoe te bewegen daadwerkelijk het ketenbelang te dienen, moeten geldelijke incentives worden gecreëerd of aangepast. Een aanbodketen werkt pas goed wanneer de incentives van bedrijven worden afgestemd, oftewel, wanneer risico’s, kosten en beloningen van zakendoen op een eerlijke manier over het netwerk zijn verdeeld. Incentives afstemmen omvat drie fasen. Allereerst moet het afstemmingsprobleem worden onderkend. Vervolgens moeten problemen worden herleid tot verborgen acties, verborgen informatie of slecht ontworpen incentives. Tot slot moeten bedrijven met drie soorten oplossingen (contract-, informatie- of vertrouwensgebaseerd) de incentives weer in balans brengen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Harvard Business Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in