Bier op z’n Grolsch nieuwe pay-off
De brouwer schakelde DDB Amsterdam in voor de nieuwe campagne. Het door het oude bureau PPGH JWT bedachte ‘Je hebt bier en je hebt Grolsch’ paste naar de mening van Grolsch niet meer, juist omdat het suggereert dat Grolsch geen bier is. En dat wil de bierbrouwer juist niet communiceren in een markt waarin de volumes onder druk staan. Grolsch mikt op het saamhorigheidsgevoel.
In de commercial speelt muziek een belangrijke rol. In het filmpje stuiten twee mannen en een vrouw op de reeds gesloten deuren van een concertgebouw, waarna ze besluiten hun verdriet over het gemiste concert weg te drinken in een café. Bij binnenkomst zet de pianist juist de tonen in van ‘Everlasting Love’. Voor ze het weet, staat de vrouw met loepzuivere stem naast de piano te zingen. De heren kijken geamuseerd met glas Grolsch in de hand toe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid