McDonald’s doet aan instore-communicatie
Vanaf 1 april krijgen meer dan 200 restaurants de beschikking over onder meer flatscreens, webstations en draadloos internet: WLAN. Daarmee hoopt McDonald’s de gasten meer fun te bieden en adverteerders een kans om een miljoenenpubliek te bereiken.
McDonald’s, M-Media en T-Mobile hebben het multimediaconcept de afgelopen vier maanden ingevoerd bij 24 pilot-restaurants. De gasten bleken deze vorm van entertainment en extra informatie op prijs te stellen. Het concept wordt daarom nu nationaal ingevoerd.
Elk restaurant wordt uitgerust met platte breedbeeldschermen, waarop gasten een mix van nieuws, muziek, film, lifestyle en commercials te zien krijgen. Ook krijgt elk restaurant twee webstations waar gasten gratis kunnen internetten of hun e-mail kunnen checken. Bij de counters worden plasmaschermen opgehangen waarop aanbiedingen kunnen worden getoond die aan te passen zijn aan het moment van de dag.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Wie één van de nieuwste mobiele telefoons heeft of een laptop die geschikt is voor WLAN technologie, kan in het hele restaurant, op het terras of de parkeerplaats draadloos internetten op breedbandsnelheid, omdat elk restaurant wordt voorzien van een WLAN HotSpot van T-Mobile.
Het nieuwe multimedia-totaalpakket moet in de beleving van McDonald’s aansluiten bij het profiel van de gasten op verschillende momenten van de dag. Zo kunnen via het flatscreen op woensdagmiddag kinderprogramma’s worden uitgezonden en later op de avond op oudere kijkers gerichte items. De uitzending kan per locatie en per tijdstip worden aangepast.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid