Overslaan en naar de inhoud gaan

Imagocampagne NS op komst

De Nederlandse Spoorwegen starten dit najaar nog maar eens een grote campagne om van het slechte imago af te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei directeur Bert Meerstadt afgelopen vrijdag. De NS wil via de televisie en met folders de harten van het publiek winnen. 'Als je een slechte naam hebt, is het moeilijk om daarvan af te komen', zei de topman. Volgens hem wil de NS de reiziger duidelijk maken wat het bedrijf allemaal doet.'We doen het beter dan twee jaar geleden. We stoppen veel geld in de dienstverlening', voegde hij daaraan toe.
Het imago van de NS kreeg vooral in het rampjaar 2001 een flinke klap. Toen werd de NS-top gedwongen af te treden wegens de vele vertragingen. De NS meet regelmatig de tevredenheid van zijn klanten. De reizigers geven het bedrijf een rapportcijfer. Vorig jaar gaf iets meer dan de helft van de reizigers een zeven. De NS heeft als doelstelling 75 procent.

related partner content for mobile comes here

Om het rapportcijfer op te krikken, is de NS volgens Meerstadt druk bezig om de dienstverlening te verbeteren. De onderneming gebruikt hiervoor onder meer de opbrengst van de verkoop van zijn aandelen in het telecombedrijf Telfort. De NS heeft vijf speerpunten waar alle aandacht op is gericht. De onderneming wil meer treinen op tijd laten rijden, de sociale veiligheid verbeteren, de treinen schoner krijgen en meer zitplaatsen creëren. Ook het beter verstrekken van informatie aan reizigers hoort tot de hoofddoelstellingen (nu.nl).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in