Imagocampagne NS op komst
Dat zei directeur Bert Meerstadt afgelopen vrijdag. De NS wil via de televisie en met folders de harten van het publiek winnen. 'Als je een slechte naam hebt, is het moeilijk om daarvan af te komen', zei de topman. Volgens hem wil de NS de reiziger duidelijk maken wat het bedrijf allemaal doet.'We doen het beter dan twee jaar geleden. We stoppen veel geld in de dienstverlening', voegde hij daaraan toe.
Het imago van de NS kreeg vooral in het rampjaar 2001 een flinke klap. Toen werd de NS-top gedwongen af te treden wegens de vele vertragingen. De NS meet regelmatig de tevredenheid van zijn klanten. De reizigers geven het bedrijf een rapportcijfer. Vorig jaar gaf iets meer dan de helft van de reizigers een zeven. De NS heeft als doelstelling 75 procent.
Om het rapportcijfer op te krikken, is de NS volgens Meerstadt druk bezig om de dienstverlening te verbeteren. De onderneming gebruikt hiervoor onder meer de opbrengst van de verkoop van zijn aandelen in het telecombedrijf Telfort. De NS heeft vijf speerpunten waar alle aandacht op is gericht. De onderneming wil meer treinen op tijd laten rijden, de sociale veiligheid verbeteren, de treinen schoner krijgen en meer zitplaatsen creëren. Ook het beter verstrekken van informatie aan reizigers hoort tot de hoofddoelstellingen (nu.nl).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid