Overslaan en naar de inhoud gaan

Ilse.nl terug bij oprichters

Ilse media geeft de merk- en domeinnaam in licentie aan Netwise Publications; het bedrijf van Merien ten Houten en Robert Klep. Daarmee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ilse media geeft de merk- en domeinnaam in licentie aan Netwise Publications; het bedrijf van Merien ten Houten en Robert Klep. Daarmee is na 13 jaar ‘terug in handen’ van haar bedenkers. En die zinnen op een comeback...

related partner content for mobile comes here

Het merk en de URL ilse.nl blijven eigendom van ilse media. Ilse.nl was Neerlands eerste zoekportal en ooit de grootste zoekmachine van Nederland, maar daar was de laatste jaren helemaal niets meer van over. Een beslissing over de site hing dus al een tijdje in de lucht. Ten Houten: ‘Ja, er moest iets gebeuren want er was nog maar weinig relevantie. Wij hebben er in ieder geval zin in. En over een paar maanden komen we met een nieuw portalconcept.’

En hoe gaat dat er uit zien? ‘Om eerlijk te zijn weet ik dat nog niet precies. Maar je moet denken aan een systeem dat in meerdere seachengines zoekt, waarbij we ons richten op de lokale markt. Verticale search, maar gecombineerd. Je hoeft niet meer eerst iets aan te vinken, het systeem snapt het zelf. En we zullen dat ook niet zelf bouwen: omdat searchpartijen tegenwoordig vele api’s en standaarden aanbieden, hoeft dat ook niet.’

Er gebeurt op dit moment heel veel in search. Microsoft heeft en Google komt over een tijdje met . is de nieuwe heilige graal. Wat voor rol kan ilse.nl hier nog spelen? Ten Houten: ‘Deels willen we ons onderscheiden door het anders te doen, deels zien we het ook als een kans omdat er zoveel api’s en ook social tools zijn waar wij gebruik van kunnen maken.'

Ilse.nl blijft nauw samenwerken met ilse media en websites van ilse media zoals NU.nl, Startpagina.nl en Kieskeurig.nl.

Komt het ilse-meisje ook weer terug? Ten Houten: ‘Nee. We gaan naar een nieuwe huisstijl.’

Joris van Heukelom, algemeen directeur van ilse media, is ook blij: “Merien en Robert zullen als geen ander het toekomstige pad, van wat ooit de grootste zoekmachine van Nederland was, kunnen bepalen. Dat de dienst een serieuze twist moet krijgen mag duidelijk zijn. En dat het merk nog steeds een goed uitgangspunt is, ook.'

Wat denken jullie? Is het merk Ilse.nl sterk genoeg voor een comeback?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in