Hoe promoot je een app? (5 tips)
Wat veel mensen echter vergeten is dat het promoten van een App nog wel eens veel voeten in aarde kan hebben. Een app promoten is moeilijker en duurder dan een ‘normale’ zoekmachine marketing campagne. Immers, bovenaan in Google komen staan is een relatief eenvoudig proces. Hoe krijg je het nou voor elkaar om je App bovenaan in de Appstore (of Google Play market) te krijgen? Dat kan alleen door veel downloads te genereren. Dat is dus een vicieuze cirkel. Immers om veel downloads te krijgen moet je bovenaan komen te staan….
Apps promoten: 5 tips
Er zijn gelukkig wel een aantal manieren om je App te promoten en zodoende toch een groot aantal gebruikers te genereren:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
1. Traditionele communicatie
Neem je App -in de vorm van een QR code bijvoorbeeld- mee in je traditionele communicatie. Denk hierbij aan print reclame, autobelettering, visitekaartjes, offertes en briefpapier. Noem daarnaast op je App op je website en maak er een aparte pagina voor aan. Een voorbeeld is te vinden bij Woonvast Makelaars of Eigenhuis Schilderplan. Dat geeft je direct een goede Google ranking:
2. In-App Adverteren
Een andere goede mogelijkheid is het in App adverteren voor jouw App. Hierbij kies je op basis van jouw doelgroep een geschikte App waarin je reclame gaat maken voor jouw App. Reken hierbij overigens wel op forse investeringen als je kiest voor de grotere Apps (bijvoorbeeld Nu.nl), maar die hebben natuurlijk ook het grootste bereik. Een ander mooi voorbeeld is de TVgids.tv App waar de reclames direct onder de navigatie staan:
3. Google Adwords Mobiel
Een 3e mogelijkheid is Google Adwords. Hierbij kun je jouw App specifiek laten zien aan mensen die op een smartphone of tablet zoeken in Google. De landingspagina die je kunt gebruiken is de pagina die je onder 1 hebt aangemaakt. Een voorbeeld hiervan is onderstaande betaalde advertentie naar de Plus500 App die naar voren komt op de zoekopdracht ‘beleggen’:
4. Facebook Ads MobielEen andere mogelijkheid is om je App onder de aandacht te brengen bij Facebook gebruikers van de App op Android of iOS. Dit kan direct in de timeline en je kunt onderscheid maken in besturingssysteem. Je meldt de App eerst aan via Facebook waarna je er reclame voor kunt gaan maken. Gebruikers kunnen de App dan direct installeren! Een Ad ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:
5. App van de dag promoties
Er zijn een aantal Apps die gebruikers dagelijks een ‘App van de dag’ aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Deze hebben een groot bereik en hiermee kun je dus een boost creëren in je downloads. Dan moet je natuurlijk het liefst een betaalde App hebben die je met korting aanbiedt. Een voorbeeld is de App van de Dag:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid