Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Mobile Email gebruik in 2013 (onderzoek)

Tegenwoordig wordt 43% van alle emails geopend op een smartphone of tablet. In sommige doelgroepen ligt dit percentage zelfs vele malen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het totaal mobiele opens in de Nederlandse Retail branche is 29,79% in januari 2013.De tablets maken in de Retail branche 52% van de mobiele email opens uit, smartphones 48%. Het geeft een goed beeld hoe belangrijk het is om als bedrijf je email goed op orde te hebben. Een email nieuwsbrief die niet goed werkt op mobile devices zal niet of weinig converteren wat direct van invloed op je omzet kan zijn. Soms kunnen er al heel snel ‘quick wins’ gemaakt worden door bijvoorbeeld in je reguliere emails je telefoonnummer ‘click-to-call ready’ te maken.

related partner content for mobile comes here

Het is iets waar ik al eerder over heb geschreven, maar het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat er zoveel bedrijven nog steeds bij hun telefoonnummer in hun email signature haakjes gebruiken: +31(0)201234567 ipv the clickable +31201234567
Het is iets wat het direct bellen vanuit een email een stuk makkelijker maakt voor de (potentiële) klant.

Bronnen:

Experian Marketing Services onder consumenten van 18 jaar en ouder (april 2013)

Litmus –”Email Analytics” (Maart 2013)

Marketing Sherpa (maart 2013)

Nielsen: The Mobile Consumer (februari 2013)

Yourzine “De impact van smartphone op e-mailmarketing (2013)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in