Het Mobile Email gebruik in 2013 (onderzoek)


Het totaal mobiele opens in de Nederlandse Retail branche is 29,79% in januari 2013.De tablets maken in de Retail branche 52% van de mobiele email opens uit, smartphones 48%. Het geeft een goed beeld hoe belangrijk het is om als bedrijf je email goed op orde te hebben. Een email nieuwsbrief die niet goed werkt op mobile devices zal niet of weinig converteren wat direct van invloed op je omzet kan zijn. Soms kunnen er al heel snel ‘quick wins’ gemaakt worden door bijvoorbeeld in je reguliere emails je telefoonnummer ‘click-to-call ready’ te maken.
Het is iets waar ik al eerder over heb geschreven, maar het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat er zoveel bedrijven nog steeds bij hun telefoonnummer in hun email signature haakjes gebruiken: +31(0)201234567 ipv the clickable +31201234567
Het is iets wat het direct bellen vanuit een email een stuk makkelijker maakt voor de (potentiële) klant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBronnen:
Experian Marketing Services onder consumenten van 18 jaar en ouder (april 2013)
Litmus –”Email Analytics” (Maart 2013)
Marketing Sherpa (maart 2013)
Nielsen: The Mobile Consumer (februari 2013)
Yourzine “De impact van smartphone op e-mailmarketing (2013)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid