Overslaan en naar de inhoud gaan

Heinz kiest voor de campagne die het in Mad Men afserveerde

Don Drapers revanche in PR-stunt
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Heinz grijpt terug naar zijn fictieve geschiedenis en start een campagne die het in de serie Mad Men nog afwees. Dat Adage.

related partner content for mobile comes here

In de serie pitchte Don Draper een gedurfde campagne voor Heinz, waarin het product ketchup niet te zien was. Daarvoor in de plaats waren er frietjes, een cheeseburger, een steak en de tagline: 

Pass the Heinz.

De campagne haalde het niet in Mad Men, ze was haar tijd zo’n fictieve vijftig jaar geleden te ver vooruit zo blijkt nu. Bovendien verloor ze in de campagne van een pitch die juist het product centraal zette.  

Credits-lijstje

Maar nu, bij ingang van het tiende seizoen van Mad Men gaat het er toch van komen. Heinz heeft besloten de campagne van Don Draper uit te voeren. Daarvoor tekenen het huidige bureau van Heinz, David Miami, en de fictiefirma uit de jaren ’60: Sterling Cooper Draper Pryce.

Opnieuw maken

Materiaal van de drie advertenties was er niet, dus ze moeten van de grond af aan opnieuw worden opgebouwd en gefotografeerd. Iedere advertentie krijgt zijn eigen billboard in NYC. Ook zullen te zien zijn in de New York Post en via de socialemedia-kanalen van Heinz worden uitgerold.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in