Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace pakt Procter & Gamble aan om palmolie

De milieuorganisatie kaapt de Bedankt Mam-campagne van P&G om te protesteren tegen het gebruik van palmolie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Greenpeace richt zijn pijlen op Procter & Gamble. Het wil dat het concern het gebruik van palmolie in zijn producten stopzet. Het bracht een zogeheten Spoof uit, geïnspireerd op de Bedankt Mam-commercials van P&G zelf. Ook hing het banieren aan het hoofdkantoor van P&G in Ohio en bezette het hoofdkantoor van Saatchi & Saatchi in Londen. Dit reclamebureau doet onder meer de promotie van Head & Shoulders, een van de merken waarin de palmolie zit.

related partner content for mobile comes here

Greenpeace deed een jaar lang onderzoek naar de effect van de leveranciers op het regenwoud in Borneo. De milieuorganisatie stelt in zijn rapportage dat de Amerikaanse multinational  palmolie voor zijn producten aankoopt bij bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de grootschalige ontbossing van regenwouden. Daardoor zou de natuurlijke habitat van de met uitsterven bedreigde orang-oetans en Sumatraanse tijgers worden vernietigd.

‘Neem een kijkje achter het douchegordijn’, aldus Greenpeace. ‘Elke keer wanneer je van P&C shampoo koopt, word je betrokken bij een milieuschandaal.’

;s Thank You Mom? Find out the hidden truth. (Greenpeace)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in