Overslaan en naar de inhoud gaan

Gematigde consumptiegroei in 2002

De binnenlandse consumptie is in 2002 1 procent gestegen. Dat is net zoveel als in 2001. De groei deed zich vorig jaar vooral voor in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een lichte volumedaling in 2001 is in 2002 de besteding aan duurzame goederen weer toegenomen. De groei zit wel vooral bij vervoermiddelen (11,5 procent) en elektronica (5,5 procent). Maar aan woninginrichting, lederwaren en schoenen werd 5 procent minder uitgegeven.De groei is bepaald niet uitbundig te noemen; in de tweede helft van de jaren ’90 was de jaarlijkse groei nog 5 à 10 procent.

related partner content for mobile comes here

Het beeld van de dalende consumptie past bij de afnemende koopbereidheid van de consument. Duurzame goederen staan bovenaan de lijst bij de vraag waarop consumenten het eerst bezuinigen bij een daling van hun netto inkomen. 22 Procent zegt daarop te bezuinigen, 10 procent op de auto, en 9 procent op kleding en schoenen. Aan vakantie en uitgaan zegt 19 procent minder te zullen uitgeven, en aan voeding 7 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in