Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblogger nummer 3: Jacques Koster

Hoezo vakantietijd? Daarom vandaag de 3e gastblogger van deze week: Jacques Koster. Jacques noemt zichzelf innovator binnen het vak van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoezo vakantietijd? Daarom vandaag de 3e gastblogger van deze week: . Jacques noemt zichzelf innovator binnen het vak van mediaplanning. Deze week geeft hij zijn mening over het veranderende vak van die mediaplanner.

related partner content for mobile comes here

De situatie in het marktonderzoek van media zal de komende jaren ingrijpend veranderen: zo staat het Stichting KijkOnderzoek voor televisie ter discussie, terwijl de methode van het Continue LuisterOnderzoek (dagboekjes) volgens de kenners ook rammelt.

De vraag is niet alleen of al deze onderzoeken in de komende jaren, maar vooral of de planners in staat zijn de komende jaren zich aan te passen. Immers, de huidige grootschalige en op massa-media gebaseerde onderzoeken leveren met name intramediale vergelijkingen. Terwijl de markt al jaren roept om intermediale zoektochten.

De kracht van de planners zal door de technologische ontwikkelingen en met name door de verdergaande fragmentatie, komen te liggen op de vergelijkbaarheid tussen individuele onderzoeken van individuele exploitanten.

Dus de planner zal steeds minder binnen hetzelfde onderzoek en binnen hetzelfde mediumtype vergelijken maken en daarover uitspraken gaan doen.

Het begint er sterk op te lijken dat het ijken van onderzoeksgegevens van meerdere exploitanten vanuit meerdere mediumtypen, uitgaande van het belang van zijn opdrachtgever (= marketing-communicatie-effecten) op vrij korte termijn de toevoegende waarde wordt van de mediaplanner. En misschien in een enkele situatie nu al is?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in