Overslaan en naar de inhoud gaan

Ferrari sterkste merk ter wereld

Brand Finance heeft Ferrari uitgeroepen tot sterkste merk op dit moment. Apple heeft de grootste merkwaarde.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Apple is volgens de rekenaars van Brand Finance 87 miljard dollar waard, Samsung ‘maar’ 58 miljard. Het Amerikaanse merk is dus het meest waard.

related partner content for mobile comes here

Maar dat wil volgens Brand Finance niet zeggen dat Apple ook het sterkste merk is. Dat is volgens de experts bij die consultant namelijk Ferrari.

Volgens Brand Finance beleefde Apple in 2012 een bewogen jaar. De waarde van het bedrijf (niet te verwarren met de waarde van het merk), schommelde tussen 350 en 600 miljard.

Ondanks verschillende productlanceringen verloor Apple terrein aan Samsung. Brand Finance zegt dat de omvang van Apple het bedrijf hielp om in de lead te blijven.

De Galaxy S3 smartphone van Samsung is het meest vooraf bestelde toestel. Dat zegt volgens Brand Finance iets over de toekomstige concurrentiekracht van Samsung ten opzichte van Apple.

Ondanks dat Ferrari als merk niet kan tippen aan de omzetten van Apple, Samsung en bijvoorbeeld Google, voert het wel de top 500 lijst van Brand Finance aan.

Als alle financiële maatstaven worden meegewogen (netto marge, gemiddelde inkomsten per klant, marketing uitgaven etc.), wint Ferrari het toch van alle andere automerken.

Sterker nog, van alle merken in de wereld. Aldus Brand Finance.

Dit is volgens Brand Finance de top 5 van meest krachtige merken. De merkwaarde staat erachter vermeld.
1. Ferrari. $3.6 miljard
2. Google. $52.1 miljard
3. Coca Cola. $34.2 miljard
4. PwC. $16.4 miljard
5. Hermes. $4.5 miljard
(Merkwaarde is volgens Brand Finance iets anders dan merkkracht.)

De complete top 500 wordt 28 februari aanstaande gepubliceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in