Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook start zoekmachine

Facebook laat nu ook zoekresultaten zien. Het jachtseizoen op Google is daarmee definitief geopend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zoekstrategie van Facebook bestaat er onder andere uit dat -wanneer een bezoeker op 'I Like' drukt- de resultaten automatisch worden meegenomen in de zoekresultaten en ook voor iedereen te bekijken zijn. Dat betekent dat online uitgevers vanaf nu ook hun Facebook-pagina’s moeten optimaliseren voor de Facebook-zoekmachine.

related partner content for mobile comes here

De zoekmachine van Facebook maakt gebruik van ‘social semantic search’: zoekresultaten zijn afhankelijk van het aantal gebruikers dat een (positieve) beoordeling geeft over de content.

Relevantie is dus de belangrijkste metric. Kenners verwachten dat Facebook met deze stap een serieuze concurrent wordt van Google.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in