Facebook start zoekmachine
Facebook laat nu ook zoekresultaten zien. Het jachtseizoen op Google is daarmee definitief geopend.
De zoekstrategie van Facebook bestaat er onder andere uit dat -wanneer een bezoeker op 'I Like' drukt- de resultaten automatisch worden meegenomen in de zoekresultaten en ook voor iedereen te bekijken zijn. Dat betekent dat online uitgevers vanaf nu ook hun Facebook-pagina’s moeten optimaliseren voor de Facebook-zoekmachine.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De zoekmachine van Facebook maakt gebruik van ‘social semantic search’: zoekresultaten zijn afhankelijk van het aantal gebruikers dat een (positieve) beoordeling geeft over de content.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaRelevantie is dus de belangrijkste metric. Kenners verwachten dat Facebook met deze stap een serieuze concurrent wordt van Google.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid