Europese consumenten letten op sociale verantwoordelijkheid van de marketeer
Meer dan de helft van de Europese consumenten zegt meer dan vroeger te letten op de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf…
In Nederland zegt slechts een kwart van de bevolking meer dan vroeger te letten op het sociaal-maatschappelijk gedrag van het bedrijf waar men een product of dienst van koopt. Dit blijkt uit het Europese Life & Living onderzoek van NFO Trendbox dat sinds 1997 in 22 landen wordt uitgevoerd.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Trendbox vindt het opmerkelijk dat de Zuid-Europese consumenten milieubewuster zijn dan de Noord-Europeanen. In Frankrijk (56 procent), Spanje ((60 pct) en Italië (64 pct) wil een meerderheid van de consumenten meer betalen voor milieuvriendelijke producten. In Nederland (43 pct), Duitsland (49 pct) en Engeland (39 pct) is slechts een minderheid hiertoe bereid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid