Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G: Back on track?

P&G zit midden in de transformatie van een massamarketingbedrijf naar een bedrijf dat klaar is voor de nieuwe economie. Alleen zijn ze er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We moeten merkenbouwen opnieuw uitvinden, marketing opnieuw uitvinden en de relatie met retail opnieuw uitvinden’, zegt Durk Jagers opvolger Alan Lafley in Marketing Week.

related partner content for mobile comes here

P&G’s topman hanteert daarbij in grote lijnen nog steeds het door Jager opgezette plan Organisation 2005. Met een paar wijzigingen. Zo komt er weer meer aandacht voor de kernmerken - die voor meer dan 50% van de winst zorgen - wat ten koste gaat van de energie die in het bouwen van nieuwe merken wordt gestoken. Er wordt tevens hard gewerkt om de risicomijdende cultuur om te buigen in één die minder voorspelbaar en beweeglijker is, die creatiever is en fouten toestaat.

Wat blijft is de zoektocht naar nieuwe marketingmethoden en businessmodellen waarmee P&G kan inspelen op de fragmentatie van consumentenmarkten, de toenemende macht van de retail, de media-inflatie en internet. ‘Het zal niet langer meer one size fits all zijn’, zegt Lafley. ‘Je hebt verschillende modellen nodig voor verschillende situaties. En we weten nu nog niet welke situaties en welke modellen.’ De topman heeft nog tot 2005 de tijd om dat uit te zoeken. Als ‘m die tijd gegund wordt tenminste. Want had Jager zich die tijdlimiet ook niet gesteld?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in