Overslaan en naar de inhoud gaan

BP Amoco steekt tweehonderdveertig miljoen in huisstijl

Om de nieuwe huisstijl brede bekendheid te geven, investeert BP Amoco het komende jaar ruim honderd miljoen dollar in reclame en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naar schatting bedragen de kosten voor PR-inspanningen circa vier miljoen dollar op jaarbasis. Spekkoper is Ogilvy Mather die zowel het reclame-account als, via Ogilvy PR, het PR-account in de wacht sleepte.

related partner content for mobile comes here

Zoals te verwachten viel is Greenpeace minder blij met het bericht. Volgens een Amerikaanse woordvoerder liggen de kosten voor de rebranding vele malen hoger dan het bedrag dat BP vorig jaar in research naar nieuwe energiebronnen investeerde. De milieu-organisatie verwijt het concern, dat zich opwerpt als een milieuvriendelijke onderneming, hypocrisie. ‘Ze geven vijftig keer zoveel uit aan proefboringen op de Noordpool, dan aan research naar nieuwe energiebronnen,’ aldus een woordvoerder. Het nieuwe BP-logo, dat overigens op de Nederlandse site nog niet is doorgevoerd, is ontwikkeld door Landor Associates uit San Francisco.

(Bron: PR Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in