Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 3 beste infograhics van het afgelopen jaar

‘Datalandschap Suiker’ van Ruiter Janssen bleek goed voor de BNO Infographics Jaarprijs 2015 en is nummer 1
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winnende infographic ‘Datalandschap Suiker’, over de consumptie van toegevoegde suikers, verscheen in nrc.next op 1 februari 2014. Het ‘wilde beeldgebruik’ en het ‘fysiek maken van de consumptie van overbodige suikers’ sprak de jury van de BNO Infographics Jaarprijs 2015 direct aan. ‘Lekker tegendraads’ en ook wel ‘punk’ zijn kwalificaties die de jury aan deze winnaar toekende.

related partner content for mobile comes here

Nummers 2 en 3

Naast winnaar Ruiter Janssen waren dit jaar genomineerd:

Erik van Gameren met ‘Wat de troonrede over ons zegt’ (verschenen in NRC Handelsblad, 16 september 2014):

Fokke Gerritsma voor de infographic ‘Wat doet Europa met ons geld?’ (verschenen in NRC Handelsblad, 13 mei 2014):

Vakgebied infographics en datavisualisatie

De wordt uitgereikt door de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). De prijs is bedoeld om de kwaliteit van het vakgebied infographics en datavisualisatie te bevorderen en de kwaliteit ervan onder de aandacht te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in