Overslaan en naar de inhoud gaan

The Valley en Hertog Jan ontwikkelen samen concept nieuw bier

Brouwer en bureau presenteren Hertog Jan Ongekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het diepste geheim werd er de afgelopen maanden aan gewerkt: Het gaat om een gelimiteerde reeks speciaalbieren die je eerst proeft, voordat je te weten komt wat je gaat drinklen.

related partner content for mobile comes here

Om zo weinig mogelijk over de inhoud te verklappen, is het bier verpakt in matzwarte kruiken. Ook de verpakking is van neutraal karton. Het bier heeft zelfs geen naam, alleen een code van cijfers en letters. Zo heet de eerste HJA15/1. 

Onderin de verpakking ligt een kleine zwarte enveloppe, die je opent na het bier te hebben geproeft. In de envelop vind je informatie over het bier en de URL naar een online video. In deze video vertelt brouwer Roland over het ontstaan, de ingrediënten en het brouwproces.

The Valley en Hertog Jan ontwikkelden samen het concept van het nieuwe bier. De verpakking kwam tot stand in een samenwerking tussen adverteerder, creatief bureau en designbureau Osborne Pike. Vizeum en PR expert Fiona de Lange hebben al tijdens dit proces hoe het concept het beste bij de consument kan worden gebracht.

De kruikjes Hertog Jan Ongekend is te koop bij Jan Linders en Mitra en in de Hertog Jan Vriendenkring-cafés. Wie deze smaakervaring wil beleven moet er snel bij zijn, want de productie is gelimineerd. Van elk bier wordt niet meer dan één ketel gebrouwen. Later dit jaar volgen nog twee unieke smaakervaringen: de HJA15/2 en de HJA15/3.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:

Klant: Hertog Jan (Inbev Nederland)
Verantwoordelijk bij klant: Erik Soeteman, Carmen Helmink, Joost van de Sande, Paul Rijks.
Bureau: The Valley
Creatie: Andrea Jansen, Joost van Praag Sigaar Creatief Directeur: Krijn Smits
Strateeg: Sytse Kooistra
Account: Mariëtte Vermeulen, Judith Weijers
Designbureau: Osborne Pike
Mediabureau: Vizeum
Productiemaatschappij: Filmgasten
Fotografie: Hans Pieterse
PR: Fiona de Lange (AlleZ PR & Communicatie)
Actiesite: SiteSupport

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in