Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn 5 e-commerce trends

De term e-commerce verdwijnt, meent TIE Kinetix.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Logistiek automatiseerder TIE Kinetix ziet vijf ontwikkelingen op het gebied van e-commerce die volgens het bedrijf momenteel veel invloed hebben in de sector. 

related partner content for mobile comes here

1. Verhogen van de conversie is prioriteit bij marketeers

Het grote aanbod aan online retailers maakt het voor marketeers moeilijk om klanten aan hun merk te binden en verkeer naar de website te genereren, aldus TIE Kinetix. Daarom heeft het behalen van optimaal rendement uit conversie hoge prioriteit.

Door nieuwe analytics-technologieën en self service-tools zijn marketeers in staat elke dag de conversie van hun website te monitoren en bij te sturen.

Het gebeurt dan ook steeds vaker dat grote organisaties geen jaarbudgetten, maar maand- of weekbudgetten aan de marketingafdeling beschikbaar stellen.

Op deze manier kunnen er direct maatregelen worden getroffen wanneer de conversie tegenvalt.

2. Mobiel is eerste aanspreekpunt voor nieuwe en bestaande klant

Het is niet nieuw dat online platformen geschikt moeten zijn voor elk device, maar mobiel is steeds vaker het eerste aanspreekpunt met de nieuwe én bestaande klant.

Wanneer de website niet is geoptimaliseerd voor mobiel, zal deze niet hoog in de zoekresultaten staan. Een geoptimaliseerde website voor mobiel vereist andere technieken, zoals een ‘single page’, waar de marketingactiviteiten op moeten worden afgestemd. 

3. Gepersonaliseerde aanbiedingen

De tijd dat bedrijven wegkomen met enkel het verzamelen van klantdata is voorbij.

Het interpreteren van klantdata en in kaart brengen van klantbehoeften via technische applicaties, maakt het mogelijk om gerichte aanbiedingen per individu te doen.

Deze gepersonaliseerde aanbiedingen vergroten de kans dat klanten aankopen doen. 

4. Integratie systemen om snelheid te vergroten

De achterkant van een webshop is essentieel. Verouderde verwerkingssystemen of niet-gekoppelde systemen beperken de flexibiliteit en efficiëntie.

Zo kan een laadtijd van een webpagina die één tiende seconde korter is dan die van de concurrent al voor meer aankopen zorgen.

Systeemintegratie verkort niet alleen de laadtijd van de website, maar vermindert ook foutpercentages, vereenvoudigt data-uitwisseling met handelspartners en bespaart kosten. 

5. De term e-commerce verdwijnt

De e-commercesector is breder dan dat de naam doet vermoeden, meent het technologiebedrijf.

De nieuwe term, digital commerce, is geïntroduceerd door Gartner en integreert het digitale aspect, zoals mobiel, omnichannel en personalisatie, door data-analyse.

Deze ontwikkeling zorgt voor een verandering in de mindset van organisaties, waarbij het niet meer gaat om enkel de techniek, maar wat ermee wordt gedaan. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in