Overslaan en naar de inhoud gaan

'Disco Boodschappen in Amsterdam' gaat viraal

Binnen een halve dag bereikt het Facebookevent duizenden mensen en is #discoboodschappen het gesprek van de dag op sociale media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 is een actie om supermarkten wakker te schudden en het bezoek aan de kruidenier leuker te maken. &;Ik vind het doen van boodschappen gewoon fucking saai.&;, aldus Joost Aartsen, App Developer en één van de initiatiefnemers. Samen met drie bevriende ondernemers willen zij het goede voorbeeld geven door op 6 februari een disco te organiseren in een supermarkt ergens in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Wat is er niet leuk genoeg aan het doen van boodschappen?

Aartsen: &;Het is het rotste klusje van de dag en ontzettend saai. Er staat te zachte muziek op en mensen praten nauwelijks met elkaar. Het lijkt mij veel leuker als er een paar schappen aan de kant worden geschoven en er gezellige discomuziek wordt gedraaid. Nee, geen diepe techno, maar oergezellige discomuziek.&;

Hoe zijn jullie op het idee gekomen?

&;Ik klaag wel vaker over dingen en eigenlijk wil ik het de hele dag naar mijn zin hebben. Valerio Zeno, DJ en een vriend van mij postte laatst een foto op Twitter van een post-it in de supermarkt met de vraag of de supermarkt niet voor één uur in de week ‘disco-winkelen’ zou kunnen organiseren. Dat heb ik geretweet, maar uiteindelijk dachten we: waarom organiseren we het niet gewoon zelf?&;

Wat heeft ervoor gezorgd dat het Facebookevent viraal gaat?

‘Dat komt omdat iedereen het zich kan voorstellen. Het is een herkenbare frustratie en de supermarkten kunnen wel een beetje positiviteit gebruiken. Als wij kunnen bereiken dat enkele supermarkten voor één keer per maand worden omgetoverd tot een disco, zijn wij tevreden.&;

Hoe gaat het er uiteindelijk uitzien?

‘Voor één uur worden verschillende schappen opzij geschoven en wordt er ruimte gemaakt voor een dansvloer. Natuurlijk blijft er de mogelijkheid om dingen te kopen, maar de ervaring wordt zo een stuk leuker. De uiteindelijke invulling en locatie moeten nog gekozen worden, maar we zijn in gesprek met meerdere geïnteresseerde supermarkten. Eigenlijk wilden we vanmiddag de plannen rond maken, maar dat is er, door de aandacht van de media, niet meer van gekomen. Als we het doen, moeten we het ook echt goed doen. Dus pakken we 6 februari uit met een echte DJ, discolichten en lekkere muziek.&;

Toevallig nog de ambitie om de nieuwe filiaalmanager of van Albert Heijn te worden?

&;Haha. Nou, het lijkt me wel leuk om voor een dag te spelen, maar ik hou het wel bij het ontwikkelen van apps.&;
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in