Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk moet advertentie rectificeren

Dirk van den Broek moet een advertentie waarin de supermarktketen beweerde 20 procent goedkoper te zijn dan Albert Heijn rectificeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de rechtbank in Amsterdam woensdag bepaald. Albert Heijn had een kort geding tegen de concurrent aangespannen. De paginagrote advertentie verscheen in De Telegraaf en het AD. Dirk van den Broek moet nu de advertentie rectificeren in beide kranten en via posters die in elk filiaal van de supermarktketen moeten worden opgehangen.

related partner content for mobile comes here

Volgens de rechter is Dirk van den Broek van de verkeerde prijzen uitgegaan, omdat producten met elkaar zijn vergeleken die niet met elkaar te vergelijken zijn. Ook heeft de supermarkt de verkeerde rekenmethode toegepast. Albert Heijn berekende het prijsverschil zelf op 10,6 procent. In het kort geding was echter niet aan de orde wat het juiste percentage is. Daarom zullen in de rectificatie geen percentages worden genoemd.

Albert Heijn liet weten blij te zijn met de uitspraak. Dirk van den Broek wilde niet reageren.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in