Dirk moet advertentie rectificeren


Dat heeft de rechtbank in Amsterdam woensdag bepaald. Albert Heijn had een kort geding tegen de concurrent aangespannen. De paginagrote advertentie verscheen in De Telegraaf en het AD. Dirk van den Broek moet nu de advertentie rectificeren in beide kranten en via posters die in elk filiaal van de supermarktketen moeten worden opgehangen.
Volgens de rechter is Dirk van den Broek van de verkeerde prijzen uitgegaan, omdat producten met elkaar zijn vergeleken die niet met elkaar te vergelijken zijn. Ook heeft de supermarkt de verkeerde rekenmethode toegepast. Albert Heijn berekende het prijsverschil zelf op 10,6 procent. In het kort geding was echter niet aan de orde wat het juiste percentage is. Daarom zullen in de rectificatie geen percentages worden genoemd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlbert Heijn liet weten blij te zijn met de uitspraak. Dirk van den Broek wilde niet reageren.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid